Od rujna ove godine studenti Zagrebačke škole ekonomije i menagementa (ZŠEM) na raspolaganju imaju nesvakidašnjeg pomoćnika. Zove se Smarty i odgovara na studentska pitanja 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu bez obzira gdje se studenti koji pitanja postavljaju nalaze.
Od Smartyja tako možete, između ostalog, doznati više informacija o preddiplomskom i mentorskom programu, prijamnom ispitu, dokumentaciji za upis… Odgovor daje u roku od nekoliko sekundi na hrvatskom jeziku.
Smarty je virtualni pomoćnik koji koristi IBM Watson Assistant, uslugu na IBM Cloudu koja pomaže u izgradnji rješenja koja razumiju ljudski govor te koriste strojno učenje u komunikaciji s korisnicima simulirajući konverzaciju među ljudima.
Razvili su ga u domaćem startupu Careesma. ‘Studirala sam na ZŠEM-u. Tijekom studija puno sam vremena provela pred studentskom referadom, a događalo se i da mi odgovori na pitanja na koja referada može dati odgovore trebaju u večernjim satima ili vikendom. Dugo sam htjela nešto poduzeti u toj domeni. Prilika se ukazala kad sam pokrenula Careesmu. Palo mi je na pamet kako bismo mogli razviti chatbot.
Krenula sam istraživati što i kako bih mogla učiniti, pa sam se pridružila IBM-ovom programu Startup with IBM, dijelu programa IBM Global Enterpreneurship i skoro odmah krenula s realizacijom. Sve se dogodilo jako brzo’, rekla je tportalu Lana Balić Matijašević, osnivačica Careesma.
Na razvoju Smartyja radio je multidisciplinarni tim u kojem su bili razvojni programeri, studenti, profesori… ‘Odlučili smo najviše vremena utrošiti na trening chatbota. Studenti ZŠEM-a aktivno su radili na izgradnji Smartyja izgradivši skup najčešćih pitanja koje studenti obično upućuju referadi. Tako su pomogli u pružanju sadržaja potrebnih za osposobljavanje sustava’, opisala je Balić Matijašević.
Osim studentima, Smarty bi trebao olakšati život i zaposlenicima studentske referade na ZŠEM-u tako što će preuzeti dio njihovog posla. No, slična rješenja, ističe Balić Matijašević, moguće je koristiti i u drugim industrijskim granama od uslužnih djelatnosti, bankarstva, telekomunikacijskog sektora…
Stoga u Careesmi planiraju stečena znanja i iskustva ponuditi i na drugim područjima.
https://www.tportal.hr/tehno/clanak/na-jednom-zagrebackom-fakultetu-studentima-na-pitanja-odgovara-robot-20181118
https://www.ibm.com/blogs/southeast-europe/zagreb-school-of-economics-and-management-used-ibm-cloud-to-build-a-virtual-assistant-that-enhances-information-access/